سلام سلامت

مجله سلامت و پزشکی

سلام سلامت

مجله سلامت و پزشکی

آخرین اخبار درمان بیماری ها و روش های نوین پیشگیری از بیماری ها در مجله سلام سلامت

طبقه بندی موضوعی

بیماری های زیادی در عصر کنونی افزایش یافته است که باعث بروز اختلال های جدی در عملکرد بدن انسان می شود. یکی از بیماری های شایع زگیل تناسلی می باشد که بسیار فراگیر شده است و از راه تماس جنسی نیز قابل انتقال می باشد.

از زگیل تناسلی چه می دانید ؟

زگیل تناسلی زائده های پوستی ای هستند که در کشاله ران، ناحیه تناسلی و یا در اطراف مقعد به وجود می آیند. این زائده های پوستی می توانند از لحاظ اندازه و شکل با هم متفاوت باشند. برخی از آنها شبیه به لکه های صاف سفید رنگ هستند و برخی دیگر به شکل برآمدگی هایی شبیه به خوشه های کوچک گل کلم ظاهر می شوند. در برخی موارد زگیل تناسلی اصلا با چشم دیده نمی شود.

 

دلیل بوجود آمدن زگیل تناسلی در مردان چیست؟

HPV به وسیله ناحیه تناسلی منتقل میشود (بیشترین انتقال از طریق مقاربت واژینال یا مقعدی انجام میشود). همچنین امکان انتقال ویروس از طریق رابطه جنسی دهانی نیز وجود دارد.

از آن جا که افراد مبتلا به زگیل تناسلی معمولا هیچ گونه علائم و نشانه هایی از خود بروز نمی دهند، بیشتر مردان و زنان در معرض ابتلای به این ویروس هستند و یا به راحتی میتوانند آن را به شخصی دیگر انتقال دهند. حتی افرادی که سال ها از آخرین رابطه جنسی شان می گذرد نیز ممکن است به این ویروس مبتلا باشند. مردانی که در طول دوره زندگی خود تنها یک شریک جنسی داشته اند نیز ممکن است به این ویروس مبتلا باشند.

 

اصلی ترین دلایل شکل گیری زگیل تناسلی :

این عارضه به وسیله روش های مختلف و دلایل زیادی می تواند انتقال پیدا کند اما همیشه دلایل مهمی وجود دارند که بین انسان ها شایع است. در بخش زیر به مهم ترین دلایل شکل گیری این بیماری در شما اشاره می شود:

    اولین دلیلی که زگیل تناسلی در شما وجود پیدا می کند، داشتن رابطه های جنسی زیادی است که خطر زا هستند و شما با افراد نا مطمئنی آنها را انجام می دهید.
    اگر از قبل عفونت های خاصی در بخش تناسلی خود داشته باشید، می تواند باعث شکل گیری زگیل تناسلی شود.
    اگر رابطه جنسی تان با شخصی باشد که از وضعیت جنسی اش اطلاعی ندارید، می تواند حامل انتقال زگیل تناسلی باشد.
    اگر فعالیت های جنسی شما از دوران نوجوانی باشد، خطر بیشتری برای ابتلا به این عارضه در شما وجود دارد.

روش درمان زگیل تناسلی :

هیچ درمانی برای ویروس HPV و زگیل تناسلی وجود ندارد اما می توان با استفاده از روش های درمانی علائم آن را تسکین داد و یا از بین برد.

اگر با زگیل های تناسلی قابل مشاهده مواجه شدید در مورد درمان آن با پزشک مشورت کنید. البته معمولا این زگیل ها خود به خود ناپدید می شوند اما در برخی موارد هم ممکن است توسعه یابند. بسیاری از افراد برای رفع علائم و همچنین به خاطر ظاهر و شکل این زگیل ها برای درمان بیماری اقدام می کنند. اما اگر علائم این بیماری شما را آزار نمی دهد و در مورد شکل ظاهری زگیل تناسلی نگران نیستید، می توانید منتظر بمانید تا این زگیل ها خود به خود از بین بروند. اگر مشاهده کردید که زگیل های تناسلی به جای ناپدید شدن بیشتر گسترش می یابند حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر تصمیم گرفته اید که برای درمان زگیل تناسلی اقدام کنید، در مورد بهترین روش درمانی با پزشک مشورت کنید و از درمان خودسرانه بپرهیزید. در صورت لزوم پزشک شما داروهایی را برای شما تجویز می کند و روش استفاده از آن را نیز به شما می آموزد و یا اینکه پزشک شما می تواند این زگیل های تناسلی را به کمک لیزر، جراحی و یا انجماد از بین ببرد.

حتی اگر علائم و نشانه های زگیل تناسلی با درمان و یا بدون کمک روش های درمانی، از بین رفتند، بدانید که عفونت HPV می تواند در بدن شما باقی مانده باشد. با اینکه تمام علائم این بیماری ممکن است از بین رفته باشد اما ممکن است زگیل تناسلی توسط شما و از طریق رابطه ی جنسی به همسرتان منتقل شود.

 

عوارض های زگیل تناسلی در بدن :

زگیل تناسلی دو عوارض مهم را به همراه دارد که سرطان و مشکلات بارداری هستند. البته عوارض دیگری هم برای این بیماری وجود دارد که اهمیت کمتری دارند و معمولا کمتر هم رخ می دهد. گاهی وقت ها این عارضه خود می تواند نشانه شکل گیری یک سرطان در بدن باشد. سرطان آلت تناسلی، دهان و سینه بیشتر به زگیل تناسلی مرتبط است و معمولا در زنان هم بیشتر رخ می دهد زیرا بسیاری از این سرطان ها به زنان مربوط هستند.

 

منبع: الودکتر

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی