سلام سلامت

مجله سلامت و پزشکی

سلام سلامت

مجله سلامت و پزشکی

آخرین اخبار درمان بیماری ها و روش های نوین پیشگیری از بیماری ها در مجله سلام سلامت

طبقه بندی موضوعی

ساده ترین غذاها برای سلامتی شما بسیار مناسب هستند و این اصل در مورد گردو هم صدق می کند. گردو، ارزش غذایی ویژه ای دارد و حاوی پروتئین ها، چربی های سالم، فیبر، استرول های گیاهی، آنتی اکسیدان ها و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. اگر روزانه تنها ۱ اونس ،گردو مصرف کنید، بیش از ۱۰۰درصد امگا ۳ مورد نیاز بدن تان را فراهم کرده اید .



 

برای سلامتی خود گردو بخورید

این ماده غذایی همچنین حاوی: کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است.  و همانند سایر آجیل ها، گردو هم سرشار از فیبر و پروتئین می‌باشد. مهمتر از همه اینکه، این آجیل خوشمزه است. شما می توانید گردو را به عنوان بخشی از یک میان وعده سالم میل کنید یا آن را روی اسموتی یا حتی سالاد بریزید. کیک و بیسکویت گردو، هم در بین کودکان و هم بزرگسالان بسیار پرطرفدار است.

شما باید سعی کنید ،روزانه فقط ۱ اونس گردو یا( تقریبا هفت عدد گردوی پوست شده) میل کنید تا از فوایدش بهره ببرید.

یادتان نرود، بیش از حد گردو مصرف نکنید!

یادتان نرود، بیش از حد گردو مصرف نکنید!

خواص گردو برای سلامتی

۱-گردو سلامت مغز را تقویت می کند

گردو به عنوان “غذای مغز” محسوب می‌شود؛ چون ظاهری شبیه به مغز دارد. آجیل ها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که فعالیت مغز را افزایش می‌دهند. همچنین، ید و سلنیوم موجود در این آجیل باعث بهبود عملکرد مغز می شود.

تحقیقی در سال ۲۰۰۹، در مجله ی تغذیه ، حاکی از این است :« مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان زیاد، از جمله گردو، می تواند باعث سلامتی بیشتر و افزایش عملکرد شناختی و حرکتی شود که معمولاً با افزایش سن افت می کنند.»

تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۲ ، در مجله تغذیه بریتانیا، نشان داده است: « مصرف گردو ممکن است باعث بهبود سلامت مغز شود؛ مثلا: باعث افزایش استدلال استنباطی در بزرگسالان می شود.»

محققان طبق تحقیقی در سال ۲۰۱۴ ،در مجله تغذیه عنوان کردند :« گردو سرشار از پلی فنول (یک نوع آنتی اکسیدان)است، که به کاهش التهاب مغز کمک می کند. همچنین، اسیدهای چرب اشباع نشده در گردو، ممکن است مانع بروز اختلالات مغزی مرتبط با سن شوند.»
گردو به جلوگیری از بیماری های عصبی مانند: بیماری پارکینسون و آلزایمر کمک می کند، که بر عملکرد مغز و زندگی شخص تأثیر می گذارند.

تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۴، در مجله ی مرتبط با بیماری آلزایمر،  حاکی از این است :« گردو ممکن است در کاهش خطر، به تأخیر انداختن شروع بیماری آلزایمر، کاهش سرعت پیشرفت یا جلوگیری از بروز بیماری آلزایمر نقش موثری داشته باشد».

 ۲-گردو با سرطان مبارزه می کند

گردو ، می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. این آجیل سالم حاوی مقادیر خوبی از پلی فنول ها و فتوشیمیایی ها است که خاصیت آنتی اکسیدانی برای محافظت در برابر سرطان هایی مانند: پستان، روده بزرگ و پروستات ،دارند.همچنین، این آجیل سرشار از ترکیبات ضد سرطانی مانند: الاگیتانین ها، گاما توکوفرول و آلفا لینولنیک اسید می باشد.
تحقیقی در سال ۲۰۰۹، در مجله Cell Biology International، نشان داد :« ماده اصلی تشکیل دهنده گردو،« جاگلون» است که باعث کاهش تنش اکسایشی می شود که می تواند منجر به سرطان شود.»

گردو با سرطان مبارزه می کند

طبق مطالعه دیگری در سال ۲۰۰۹، که توسط انجمن تحقیقات آمریکایی سرطان صورت گرفت :« مصرف گردو ممکن است اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول های ضروری را در بدن ایجاد کند که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد».

تحقیقی که سال ۲۰۱۰، در گزارش مرتبط با مواد غذایی و مواد شیمیایی منتشر شد، حاکی از این است :« میزان فنولیک موجود در گردو و اثر ضد سرطانی گردو ، رشد سلولهای سرطانی را مهار می کند؛ بنابراین یک عامل موثر در پیشگیری از سرطان است.»
تحقیق دیگری  در سال ۲۰۱۴، در مجله تغذیه، بیانگر این است :« اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان های موجود در گردو ،ممکن است اثر ضد سرطانی داشته باشند».

۳-گردو سلامت قلب را بهبود می بخشد

گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین E، منیزیم و فولات است. که تمام این مواد مغذی برای سلامتی قلب تان مفید هستند.
همچنین، چربیهای اشباع نشده و فیبر موجود در گردو به افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا(کلسترول خوب) کمک می کند و باعث کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم ( کلسترول بد) می شود.

خوردن روزانه چند عدد از آن ،می تواند به کاهش التهاب شریان های قلب کمک کرده و باعث جلوگیری از بروز بیماری های قلبی می شود.  این آجیل عملکرد رگهای خونی را بهتر می کند، و خطر ایجاد پلاک در شریان ها را کاهش می دهد.

تحقیقی در سال ۲۰۰۷، در گزارشات مرتبط با تغذیه، متابولیسم و ​​بیماریهای قلبی عروقی ، حاکی از این  است :« مصرف آلفا لینولنیک اسید، که در گردو به میزان فراوان وجود دارد، باعث پیشگیری از بروز بیماری قلبی عروقی می شود.»

گردو دیابت را کنترل می کند

تحقیق دیگری در سال ۲۰۰۹، در مجله آمریکایی تغذیه ، حاکی از این است :« رژیم غذایی حاوی گردو ، می تواند به کاهش کلسترول کمک کند».

۴- گردو دیابت را کنترل می کند

افراد دیابتی می توانند به صورت مرتب گردو بخورند. در حقیقت، خوردن گردو به سلامتی آن ها کمک می کند. در وهله ی اول، این آجیل خوشمزه ،عملکرد« اندوتلیال» را بهبود می بخشد و خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد. همچنین پروتئین و فیبر موجود در آن به شما کمک می کند که کمتر غذا بخورید، و به کنترل وزن تان کمک می کند. چاقی می تواند باعث بروز بیماری دیابت شود.

تحقیقی در سال ۲۰۰۵  ،در گزارش انجمن افراد دیابتی آمریکایی انجام شده، نشان داده است :« افراد دیابتی می توانند بدون هیچ نگرانی از افزایش وزن خود، گردو بخورند؛ زیرا حاوی مقدار زیادی چربی های اشباع نشده است.»
تحقیق دیگری در سال ۲۰۰۵ ،در گزارش مرتبط با دیابت نشان داده است:« آجیلی مانند گردو، می تواند در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به آن هستند، گنجانده شود.»

تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ ،در مجله اروپایی تغذیه منتشر شده، تأثیرات طولانی مدت مثبت چربی اشباع نشده ی موجود در گردو در دیابت نوع دو را نشان می دهد.
تحقیقی در سال ۲۰۱۳ ،در مجله تغذیه ، نیز حاکی از این است :« مصرف گردو، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در خانم ها کاهش می دهد».

کنترل قند

۵-گردو به کاهش وزن کمک می کند

گردو، با وجود اینکه چربی زیادی دارد، می تواند وزن شما را  کاهش دهد؛ در حقیقت، افزودن گردو و سایر آجیل ها به رژیم غذایی تان می تواند به شما در حفظ وزن ایده کمک کند. چربی موجود در گردو، حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۹ است که بدن شما به آنها نیاز دارد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان، اسید امگا ۳، آلفا لینولنیک اسید در کاهش وزن نقش مهمی دارند. علاوه بر این، پروتئین و فیبر موجود در گردو، باعث رفع گرسنگی و مانع پرخوری می شود.

تحقیقی در سال ۲۰۱۰ ، در گزارش(Obesity (Silver Spring، حاکی از این است :« بعد از سومین روز مصرف گردو، میزان چربی اشباع شده افزایش پیدا میکند. با این وجود، تحقیقات بیشتری برای اطلاع از فواید گردو ، مدت زمان لازم برای بروز این تاثیرات و بهبود عمکلرد بدن مورد نیاز است.»

تحقیقی در سال ۲۰۱۲، در مجله آمریکایی مرتبط با تغذیه ، گزارش داد:« مصرف روزانه ۵۶ گرم گردو، باعث بهبود عملکرد اندوتلیال در بزرگسالان دارای اضافه وزن، می شود.»

مصرف گردو منجر به افزایش وزن نمی شود.

تحقیق دیگری  در سال ۲۰۱۳ ،در مجله آمریکاییClinical Nutrition، حاکی از این است :« طبق تحقیقات بالینی صورت گرفته، اگر آجیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید، دچار افزایش وزن بدن، شاخص توده بدنی یا دور کمر نمی شوید».

۶- گردو سلامت استخوان ها را حفظ می کند

از آنجا که گردو غنی از اسیدهای چرب اُمگا ۳ است، برای سلامت استخوان هایتان مفید می‌باشد. اسید آلفا لینولنیک موجود در اسیدهای چرب به مبارزه با التهاب، کاهش تحلیل استخوان ها و محافظت در برابر پوکی استخوان کمک می کند.
براساس تحقیقی در سال ۲۰۰۷ ،توسط تیمی از محققان ایالت پنسیلوانیا صورت گرفت :« اسیدهای چرب امگا ۳ (که در بذر کتان و گردو یافت می شوند) باعث حفظ سلامت استخوان ها می شوند.»

بعلاوه، گردو حاوی مواد معدنی مهمی مانند: مس، منیزیم و منگنز است که به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کنند.
مس نقش مهمی در حفظ« کلاژن» برای استخوان ها و بافت های همبند ایفا می کند؛ بنابراین باعث استحکام کلاژن می شود. همچنین، این عنصر مانع تحلیل استخوان می شود.
از آنجا که منیزیم به جذب کلسیم کمک می کند، جزو عناصر مهم برای سلامتی استخوان نیز محسوب می شود. علاوه براین، منگنز در تشکیل غضروف استخوان نقش دارد.

درمان پوکی استخوان

 

۷- گردو کبدتان را پاکسازی می کند

اسید آمینه« آرژنین »موجود در گردو، سموم آمونیاکی کبد را دفع می کند. علاوه بر این، مقدار مناسب اسیدهای چرب« گلوتاتیون» و امگا ۳ موجود در گردو ،به پاکسازی کبد کمک می کند.

کبد بیش از 500 وظیفه در بدن دارد

تحقیقی در سال ۲۰۰۸ ، در مجله Agricultural and Food Chemistry، گزارش داده است:« پلی فنول های موجود در گردو که حاوی تتراکلرید کربن و گالاکتوزامین است، از بروز بیماری کبد جلوگیری می کند.»

هم چنین، ویتامین E موجود در این آجیل ، به کاهش علائم بیماری کبد بر اثر چاقی، کمک می کند.

نظرات  (۱)

سلام، وبلاگ جالبی دارید، موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی